Τί σας άρεσε τις τελευταίες 7 ημέρες

Πέμπτη 23 Δεκεμβρίου 2010

IRIS - offset/dark/flat/cosm.file

Και συνεχιζουμε.
α)Γιατί πρεπει να βγαλω τα οφσετς, τα νταρκς , τα φλατς και τα αλλα ζωντανα απο τις φωτογραφιες μου?
Για τον ιδιο λογο που φυσουσαμε καποτε τους δισκους βινυλιου
να φυγουν οι σταχτες και τα αποτσιγαρα
πριν τους βαλουμε να παιξουν...

Λαθη,σφαλματα,προσθετοι θορυβοι, φωτορυπανσεις

δεν πρεπει να υπαρχουν στην τελικη μας φωτογραφια.
Αυτος ειναι ο κανονας.
Οι εξαιρεσεις λενε οτι αν π.χ. η ληψη γινει σε πολυ χαμηλες θερμοκρασιες
η καμερα ψυχεται καλα
και αθροισθουν πολλες ληψεις
τοτε μπορεις και να μην αφαιρεσεις darks

β) Offset ή bias
Η DSLR μας ρυθμιζεται να φωτογραφισει στην μεγαλυτερη δυνατη ταχυτητα της.
Εχουμε τοποθετησει το καλυμμα στον φωτογραφικο σωληνα
πολλα φωτα γυρω-γυρω δεν χρειαζονται
υποτιθεται οτι προσομοιαζουμε την "ατμοσφαιρα" στην οποια φωτογραφιζουμε συνηθως.
Και παιρνουμε περιττο αριθμο ληψεων, 3,5,7,9,...,35, κ.λ.π.
Δρομο για το IRIS τωρα.
Ως χωρο εργασιας επιλεγουμε τον φακελο OFFSET που έχουμε ΗΔΗ δημιουργήσει!
Select files>PIC/a>create the sequense>done
και ανοιγει παλι το προγραμμα.
Στην γραμμη εργασιων
Digital photo>make an offset
a/15 frames>OK

Εμφανιζεται το offset στην οθονη.
Save as "offset" σε μορφη picστον φακελο offset.
ΤΕΛΕΙΩΣΑΜΕ ΜΕ ΤΟ OFFSET.

γ)Και συνεχιζουμε με την κατασκευη των darks...
Εννοειται οτι θα δουλεψουμε στον φακελο Darks.
Υπενθυμιζω οτι η ρυθμιση γινεται απο τα settings.
Εστω οτι φωτογραφιζουμε με μεσο χρονο ληψης τα 180 δευτερολεπτα.
Ωραια, θα παρουμε λοιπον το λιγοτερο 15 τριλεπτες ληψεις
σε συνθηκες ΣΚΟΤΟΥΣ!
Εχουμε σκεπασει τους σωληνες, τους φωτ/κούς φακούς κ.λ.π.
ΜΕΤΑΦΕΡΟΥΜΕ ΜΕ COPY-PASTE το αρχειο OFFSET στον φακελο των DARKS!
Κατοπιν επαναλαμβανουμε την γνωστη πλεον διαδικασια select files κ.λ.π.
Digital photo>Make a dark
τελειωνουμε και σωζουμε το αρχειο σε pic ως dark
στον φακελο των darks.

δ)Ωρα του cosmetic file τωρα.
Λοιπον
Οπως εχουμε το τελικο dark μπροστα μας
ανοιγουμε την command line
και πληκτρολογουμε
find_hot cosm 150
Και μας απανταει με ενα μεγαλοπρεπο
"Too many hot pixels"
Αυξανουμε την τιμη απο 150 σε π.χ. 160 ή 180 π.χ.
και ξαναδοκιμαζουμε.
Οι χρησμοι λενε οτι "πρεπει" να βγαλουμε κατω απο 1000 hot pixels.

Μερικες φορες χρειαστηκε να φτασω και στο 270 ακομη...
Καπου θα το πετυχετε.
Ενταξει, δεν χρειαζεται να κανετε τιποτε αλλο.
Στον φακελο των darks, αν κοιταξετε
θα εχει δημιουργηθει αυτοματα το αρχειο "cosm.lst"
Τελειωσαμε κι εδω.

ε)Τα περιβοητα flats.
Εδω καπου ας μου επιτραπει να διαφωνησω με αρκετους.
Προσωπικα, ΔΕΝ δεχομαι την υπαρξη λεκεδων ουτε στο προστατευτικο γυαλι του CCD
ουτε στα φιλτρα που χρησιμοποιουμε.
Τα δικα μου αν και επιβιωνουν σε μια non smoke free ατμοσφαιρα
αν και λυνονται και μονταρονται σε διαφορετικους ανταπτορες ασταματητα
ωστοσο λαμποκοπανε.-
Αν τωρα φοβαστε να τα καθαρισετε
τοτε θυμηθειτε οτι
οποιος φοβαται
πεφτει και κοιμαται.
Αλλα αυτο δεν ειναι το θεμα μας.
Το θεμα ειναι οτι θα παρουμε flats.
Αλλωστε η καθαριοτητα δεν εξαφανιζει
ουτε τα οπτικα σφαλματα(π.χ.βινιεταρισματα)
ουτε την φωτορυπανση...
Να πραγματευθουμε τωρα τις τεχνικες ληψης των flats?
Δεν θα ειμαστε και τοσο εντος θεματος.
Ουτε και εκτος ομως!
Προσωπικα καποιες φορες σηκωνω κατακορυφα τον φωτογραφιζοντα σωληνα
τοποθετω ενα λευκο Α4 φυλλο πανω του
και παιρνω ληψεις των ???? δευτ/των
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΤΕΙΤΕ!!!
σκοπευοντας σε ενα ομοιομορφα φωτισμενο σημειο στο ταβανι.
Προκυπτουν ωραιοτατα για τα δικα μου γουστα flats
οπου και ΦΥΣΙΚΑ δεν απεικονιζονται λεκεδες
διοτι ΔΕΝ υπαρχουν
παρα μονο ενα ελαφρυ βινιεταρισμα

Αλλοι παλι χρησιμοποιουν την οθονη του laptop
κατασκευάζουν ΦΟΒΕΡΑ φλατοκουτα
ή παίρνουν flat απο τον ουρανο
(συντομα θα δωσω αρκετα ενδιαφεροντα links)
Οριζουμε ως χωρο εργασιας τον φακελο flats.
Select files κ.λ.π. και ανοιγει το IRIS με το πρωτο flat
να αναπαυεται αυταρεσκα στην οθονη.
ΕΧΟΥΜΕ ΗΔΗ ΜΕΤΑΦΕΡΕΙ ΠΑΛΙ ΤΟ OFFSET ΑΡΧΕΙΟ ΣΤΟΝ ΦΑΚΕΛΟ ΤΩΝ FLATS.
Digital photo>make a flat field.
OK και το σωζουμε ως flat σε pic στον φακελο των flats.

στ)Ωραια.
Συγκεντρωσαμε τα απαραιτητα συμπραγκαλα.
Τί τα κανουμε?
Λοιπον, επιλεγουμε τον φακελο π.χ. lights
ως χωρο εργασιας
εναποθετουμε με copy paste τα offset,cosm,dark,flat
και ΕΚΕΙ ριχνουμε κα τα fit αρχεια που εχουμε τραβηξει...
Αν θελουμε
αν λεω
τραβαμε ενα οριζοντιο παραλλλογραμμο σε περιοχη που θεωρουμε οτι δεν υπαρχει πληροφορια
και του "λεμε" οτι "αυτο" ειναι χωρίς πληροφορία!
Digital photo>Preprocessing
επισημαινω το optimize
O.k.
αφαιρουνται απο ολα τα αρχεια της ομαδας α
τα flats,darks κ.λ.π.
Αυτά γινονται ΠΡΙΝ προχωρησω σε  CFA conversion!!!!!!!
 ---------------------------------------------------------------------------------
Είχα ΠΟΛΥ ΚΑΛΥΤΕΡΑ snapshots αλλά κάποιοι "ερασιτέχνες αστρονόμοι" σβήσανε τη δημοσίευση και στη θέση της βάλανε σαχλαμάρες.

5 σχόλια:

  1. Πραγματικα πολυ μεγαλη παρουσιαση.Μπραβο Βασιλη ελπιζω να βρω και χρονο να πειραματιστω.Καλες Γιορτες.Χρονια Πολλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ασε Χρηστάκη, ακόμη κλαίω τα... snapshots...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ερώτηση....εμένα τα flat γιατί αντί να τα αφαιρεί...τα προσθέτει?Τι λάθος έχουν τα flat?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αχαχαχαχα!!! τα λέμε αυριο τηλεφωνικως!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ε οχι και να κλαις για τα....snapshots. Να σου τα στειλω βρε αδερφε. Καπου τα εχω φυλαγμενα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή