Δευτέρα 20 Δεκεμβρίου 2010

IRIS DSLR

Το IRIS είναι ένα δωρεάν πρόγραμμα επεξεργασίας αστροαπεικονίσεων το οποίο συναγωνίζεται επάξια τα καλύτερα αντίστοιχα εμπορικά προγράμματα.Αρχικά λοιπόν θα πρέπει να το κατεβάσετε από ΕΔΩ
Δεν θα συμπεριλάβω σε πρώτη φάση τα bias/dark/flat αρχεία στην παρουσίασή μου διότι α)έτσι μου ζητήθηκε και β)θέλω κάτι να σας δείξω όταν θα παίρνετε τα darks (και θα δημιουργείτε και την cosmetic list!)
Ιδιαίτερο γνώρισμα του IRIS είναι οτι πρόκειται για ένα δισκοβόρο πρόγραμμα σε αντίθεση με το π.χ. ΜΑΧΙΜ που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί μάλλον μνημοβόρο!
Δημιουργώ ένα φάκελο σε δίσκο με αρκετό χώρο (σε partition στην προκειμένη) τον οποίον και ονομάζω ...
μιας και είναι παραγγελιά του Θοδωρή η εν λόγω παρουσίαση.
Καποιοι φίλοι θα θυμούνται οτι είχα παρουσιάσει και στο παρελθόν κάτι αντίστοιχο αλλά ο χώρος που με "φιλοξενούσε" τα διέγραψε όλα ...
Ανοίγω λοιπόν το IRIS, File>Settings και ορίζω τον φάκελο IRIS SPORTY'S DSLR ως χώρο εργασίας στο Working Path.Και στο file type επιλέγω τα pic.
Και γιατι παρακαλω???
Μα γιατι ειναι αρχεια του IRIS, ειναι αντιστοιχα των fits
μονο που επιπλεον:
full color images can be stored and manipulated
Τωρα αυτο το manipulated μου "καθεται" λιγο
αλλα νταξ.
O.K. και πάμε να ενημερώσουμε το πρόγραμμα τί είδους μηχανή έχουμε.
Πατάμε στο "κάτι που μοιάζει με φωτ/κη μηχανή", το τρίτο εικονίδιο από αριστερά και προσωπικά επιλέγω NIKON D70 μιας και θα χρησιμοποιήσω λήψεις του "Λάζαρου" από το 2007.
Ο.Κ. και συνεχίζω.
Τα raw αρχεία μου τα έχω ήδη μεσα στον φάκελο IRIS SPORTY'S DSLR.
Digital photo>Decode raw files
και "κατεβάζουμε" όλα τα ανοιχτά παράθυρα
μιας και ο τιμημένος Decode Raw Files πίνακας πάει και κρύβεται από πίσω τους...!
Ονομάζω a την ομάδα εισαγόμενων αρχείων
ανοίγω τον iris sporty που περιέχει τα αρχεία
τα επισημαίνω και τα τραβάω μέσα στον decode raw files
και παταμε στο CFA
Convert Files Array
Done.
Kαι μην αρχιζετε να φωναζετε
οτι τα δικα μου αρχεια δεν  ειναι NEF
αφου... δεν εχω CANON!

Digital photo > Sequence CFA conversion (είπαμε ΔΕΝ έχω darks κ.λ.π.)
 Και με το που πατάω Ο.Κ. μου βγαίνουν κάτι ωραιότατα ΠΡΑΣΙΝΑ αρχεία!!!

Ψυχραιμίααααααα, θα διορθωθούν μετά.
Processing> Stellar registration>Global Matching 
θα τα ευθυγραμμίσουμε 1-1!
αργεί αλλά υπερτερεί!!!
Ο.Κ.
Το πρόγραμμα κάνει τα μαγικά του και ευθυγραμμίζει τις λήψεις.
Προσωπικά επιλέγω πρώτα ένα πλαισιο στο κέντρο της εικόνας και συνεχίζω με select a zone.
αλλά αυτά θα τα ανακαλύψετε στην πορεία (υπάρχουν και τα σχολια σto blog!)
Ωραία , μου τα ευθυγράμμισε!
Αλλά... κοιτάζω κάτω κάτω και βλέπω κάτι "δυστυχισμένες" τιμές στα R.G. B.
ΔΕΝ έχω μαζέψει και πολύ φως.
Πηγαίνω στην command line -δίπλα στο πινακιδιο της φωτ/κης- και πληκτρολογώ
c τα εισερχόμενα αρχεία
d τα εξερχόμενα
στο 1000 η φωτεινότητα
4 ο αριθμός των αρχείων μου.
Το πράσινο εξαφανίζεται, η φωτεινότητα ζυγίζεται
το set είναι έτοιμο για median άθροιση!
Processing>Add asequence>Median
O.K.
Και προκύπτει μια αθόρυβη άθροιση των αρχείων μου.
Εάν δεν είχα ζυγίσει με ngain2, τα διάφορα αρχεία θα συμμετείχαν ανισομερώς και θα είχα μια μάλλον αποτυχημένη άθροιση.
Αγνοήστε κάτι μυστήρια έγχρωμα pixel...Please
BGnoise στην γραμμή εντολών και μου δίνει RMS noise 9.562!!!!!!!!! PERFECT!!!!!!!!
VIEW>DYNAMIC STRETCHING
Ξαναπατάω ENTER στο BGnoise και μου δίνει 27.325!
Για τέσσερα μόνο αρχεία μάλλον θα έπρεπε να πανηγυρίζω!
Ο.Κ.
Ρίξτε τώρα και μιά ματιά στο View>Color stretching
...
File>Save as ... PIC!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
O.K.
--------------------------
Κατεβάστε τώρα και το PIC TOOLS για να κάνετε tiff τα αρχεία!!!
Εαν διαπιστώσετε οτι η τελική φωτό ειναι πολύ σκοτεινή οταν την ανοιγουμε στο Photoshop
επιστρέψτε στο IRIS στη γραμμή εντολών και πληκτρολογήστε ngain 2500 και πατήστε ENTER.
Περισσότερες εντολές για την command line του Iris θα βρείτε ΕΔΩ
όπως και tutorial ΕΔΩ

8 σχόλια:

  1. Καταπληκτικη παρουσιαση.Σ' ευχαριστουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δάσκαλε ζωγραφίζεις Χριστουγεννιάτικα !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ευχαριστώ για την παρουσίαση.Μπήκε και σχετικό λινκ στο Vox.Αφου δεν φωτογραφίζουμε να μαθαίνουμε καινούρια πράγματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Παιδιά, υπάρχουν μερικές πολύ ωραίες εντολές στο Iris, τις οποίες θα δούμε προσεχώς, όπως οι Sblur, erase, white, crisp κ.λ.π.!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Επίσης στο Add sequense αντι για Median το Adaptative weighting μου δίνει καλύτερα αποτελέσματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος19/5/12, 9:51 π.μ.

    Καλά τα έγραφες ρε φίλε, τώρα γιατί σταμάτησες???

    ΑπάντησηΔιαγραφή